A személyes márkaépítés központi szerepet játszik az üzleti életben és a karrier növekedésében.
A személyes márka a személyiség, a hitelesség, a hírnév, a megfelelő jelenlét, az értékek és a személyes stílus kombinációja. Ez azt jelenti, hogy meg kell határozni, hogy mi tesz egyedivé, valódivá és vonzóvá, és ezt kell kimutatni a külvilág felé.
Amikor egy személyes márkát építesz fel, mert szeretnéd kiemelni vállalkozásodat, a legjobb módszer a saját személyes márkád felfedezése és maximalizálása az önismerettel kezdődik. Tehát a kezdethez saját magad megismerése szükséges. Ezáltal megértheted a személyes márkádat, és a megfelelő önismeret segít abban, hogy meghatározd, hogy mi tesz téged egyedivé, és ezáltal potenciálisan megkülönbözteti a vállalkozásod. Sok vállalkozás kínál hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat, de belőled csak egy van! A megfelelő önismeret segítségével ismertségre, hírnévre tehetsz szeret és növelheted a hitelességed, elősegítheted karriered, elérheted személyes céljaidat és felépítheted az önbizalmat.
Légy önmagad; mindenki más már foglalt. – Oscar Wilde
Ha azt szeretnéd, hogy felismerhető legyél a saját területeden belül, meg kell határozni, hogy milyen képességekkel, szenvedéllyel ás készségekkel, tehetségekkel rendelkezel – az embereknek tudniuk kell, hogy ki vagy és mire vagy képes, hogy mit ajánlsz.