Miért fontos a személyes márkaépítés?
Mindannyian szeretnénk ideális életmódot élni, céljainknak megfelelően – tehát például könnyedén elérni a sikerességet és gazdagságot, amit mindig is szerettünk volna. Ez mindannyiunk számára elérhető, persze meg kell hozzá változtatni a gondolkodásmódunkat és hatékonyan építeni a személyes márkánkat. Mindez elősegíti az előrejutást mind a karrierünkben, mind a magánéletben.
Gondolkodtál már azon, hogy vajon milyen benyomást keltesz másokban?
Az első benyomás kevesebb, mint egy perc alatt alakul ki, és a látottak alapján mindenki gyárt fejben egy képet a másik emberről. Anélkül tehát, hogy bármit mondanál, a megjelenésed már üzenetet közvetít, elmondja, hogy ki vagy.
A pszichológia manapság azt mondja, hogy az apró részletekből, mint öltözködés, testtartás, hang, egy pillanat alatt egy nagyobb összképet alkotunk a fejünkben. Így pld. az álláskeresők felvételénél a vezetők gyors következtetést vonnak le már akkor, amikor belép a szobába a jelölt.
Az egyik tanulmány azt mutatta ki, hogy a különböző pályázókról bemutatott 20 másodperces videófelvétel alapján hasonló vélemény alakult ki az emberekben, mint a felvételt végző interjúztatókban, akiknek húsz perc állt a rendelkezésre.
A kedvező első benyomást kialakító megjelenés kulcsfontosságú a személyes, szakmai és társadalmi életedben. A rólad kialakult benyomás, vélemény üzleti értéket képvisel. A megjelenésed, testbeszéded és a viselkedésed sokat mond rólad, az értékrendedről és az összeszedettségedről.
Stíluskommunikációd pozicionál
Stíluskommunikációddal másodpercek alatt vagy képes pozícionálni magad az ügyfeleid, kollégáid, üzlettársaid szemében. A jó testtartás és az erős szemkontaktus meghatározó jellemzők, melyeket lehet gyakorolni. A megfelelő öltözködés is kiemelt szerepet tölt be az első benyomást meghatározó okok között. Ugyanakkor a személyes higiéniát is meg kell említenünk, és itt nem csak az lehet gond, ha valaki ápolatlan. Gondolj csak valaki olyan személyre, akinek olyan erős a parfüm illata, hogy úgy érzed, hogy szellőztetned kell vagy elhagynod a helyiséget, hogy friss levegőt kapj.
Megértve az első benyomás fontosságát használd ki a személyes márkaépítés erejét!
Mindig fontos volt a környezetedben rólad kialakult kép – csak most már elnevezésünk is van hozzá. Az, ahogy mások látnak téged, az a te személyes márkád.
Személyes márka – Mi is ez?
Jeff Bezos, az Amazon alapítója fogalmazta meg, hogy a személyes márkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.
Mindenkinek van saját márkája. Neked is van, akár felismered, akár nem. A vélemény kialakulása a magánéletben általában spontán folyamat.
Ha hagyod, hogy a személyes márkád véletlenszerűen alakuljon, akkor jelentős hátrányba kerülhetsz mind a szakmai, mind a magánéletedben.
Ha azonban sikeres szeretnél lenni, jól jöhet a személyes imázsod tudatos tervezése és fejlesztése!
Személyes márkád azt mutatja meg, hogy mi az, ami egyedi benned, milyen értéket adsz a világnak, hogyan kommunikálod mások felé, ennek megfelelően hogyan érzékelnek téged és milyen képet alkotnak rólad. A saját márka helyes felépítéséhez éppen ezért fontos, hogy meg tud fogalmazni, mik azok az értékek, képességek, készségek és tulajdonságok, amelyekkel kitűnhetsz a többi versenyző közül. Szakemberként ki kell emelkedned és meg kell különböztetned magad a versenytársaidtól. A személyes márkaépítés segíthet abban, hogy jól pozicionáld magad a piacon, egyedi képet alkoss és professzionálisan kommunikálj.
Mint minden márka esetében, a személyes márkánál vagy énmárkánál is a „csomagolásnak” célszerűnek, jellegzetesnek kell lennie, és ki kell fejeznie az egyéniséged. A személyes márkaépítés segít kialakítani és kifejezni egy külső képet, amely hatást gyakorol, és a megfelelő üzenetet küld rólad. A személyes márkaépítés az „öncsomagolásról” szól.
Személyes imázs fejlesztés
Személyes imázsod a vizuális névjegykártyád: tükrözi, hogy hogyan mutatod meg magad és a márkádat.
A személyes márkaépítés ma központi szerepet játszik az üzleti életben és a karrier növekedésében. A személyes márkaépítés egy hatékony eszköz. Azok az emberek, akik tudják, hogyan kell ügyesen használni, nagy befolyást gyakorolnak bármely iparágban vagy szakmában.
Függetlenül attól, hogy vállalkozásként termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítesz, vagy alkalmazottként potenciális munkaadóknak szeretnéd előnyösen bemutatnia magad, a személyes márkádnak átgondoltnak és professzionálisnak kell lennie.
Kinek célszerű?
Ideális azoknak a vezetőknek, vállalkozóknak, karrierjükben előrelépést tervezőknek, friss diplomásoknak
- akik szeretnének kiemelkedni szakértőként a saját területükön.
- akik megértve versenyképességüket erős személyes márkát építenek
- akik szeretnének vonzó módon emberi szintű kapcsolatba lépni a közönségükkel
- akik növelnék vállalkozásuk, önmaguk érzékelt értékét
- akik szeretnék a saját, vagy az ügyfelük vállalkozásának márkáját erőteljes és ellenállhatatlanná tenni bármely termék- és szolgáltatáskategóriában.
- akik szeretnék diverzifikálni tehetségüket és kínálatukat és nagyobb igényt teremteni és teljesíteni az általuk kínált munkával kapcsolatban
- akik meg akarják különböztetni magukat, hogy növelni tudják pozíciójukat a piacon, és kibővítenék a szakmai és személyes befolyásukat, hogy minél több „ideális” lehetőséget vonzhassanak.
A fő kérdés az, hogy mennyire kezeled hatékonyan a személyes márkádat a kívánt eredmények elérése érdekében.
A Charmina Személyes Imázs üzleti elegancia fejlesztésről a következő oldalunkon olvashatsz: Személyes imázs
Ha szeretnél tájékozódni a témában, érdemes követned az oldalunkat és feliratkoznod, hogy ne maradj le a következő bejegyzésekről!
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le további hasznos információkról!
Ladányi Beáta
Integrál szemléletű tanácsadó, Stíluskommunikátor